Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Music Recommendation System
Páleník, Radoslav ; Hrubý, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
This bachelor thesis aims to study and design computer program, which will be able to recognise 10 essential music genres using deep learning. This classification was implemented by convolutional neural network based on Tensorflow framework. This network process audio file into segments in form of spectograms and returns percentual propability of record being classified into specific genre by features found in spectogram.
Klasifikace akustických signálů
Pospíšil, Aleš ; Balík, Miroslav (oponent) ; Atassi, Hicham (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku automatické klasifikace hudebních žánrů. Nejprve je hodnocen současný stav řešení problému s odkazem na již vytvořené studie a získané poznatky jsou využity k vlastní práci. Předmětem řešení problému je shrnutí použitelných hudebních příznaků a také klasifikačních metod jako neuronové sítě a k-nejbližší soused. Vybrané klasifikační třídy jsou vážná hudba, elektro, jazz a rock. Výsledkem bakalářské práce je systém pro automatické rozpoznání hudebních žánrů, který bude použitelný a uživatelsky přístupný. Dosažené rozpoznavací výsledky do jisté míry respektují schopnosti lidského organismu právě hudební žánry rozpoznat.
Musical genre classification
Káčerová, Erika ; Říha, Kamil (oponent) ; Uher, Václav (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is creating a system for automatic music genre recognition. The thesis deals with two main issues, which are feature extraction of a genre and machine learning process. For the purpose of feature extraction a source code is written in JAVA programming language based on jAudio library. Six machine learning models are created in RapidMiner Studio software. The most appropriate one of them, Neural Networks method is then improved and tested on different parts of songs from database.These database contains 250 training songs and 25 test songs from five music genres: classical music, disco, drum and bass, hip hop and rock.
Rozpoznávání hudebního žánru za pomoci technik Music Information Retrieval
Zemánková, Šárka ; Zvončák, Vojtěch (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozpoznáváním hudebního žánru za pomoci technik Music Information Retrieval. Je zde stručně popsána podstata této oblasti výzkumu i její podobor zvaný Music Genre Recognition. Následující kapitola obsahuje výběr nejvhodnějších parametrů pro určení hudebního žánru. Dále jsou v této práci popsány metody strojového učení, využívané v této oblasti. Další kapitola se věnuje popisu databází nahrávek vytvořených pro výzkumy žánrové klasifikace. Následuje návrh a implementace vyhodnocovacího systému pro rozpoznávání hudebního žánru. V poslední části práce jsou popsány výsledky analýzy dílčích parametrů, závislost přesnosti žánrové klasifikace na množství využitých parametrů a diskutovány příčiny úspěšnosti zařazení jednotlivých žánrů.
Transformations in the Interpretation of Music Folklore: From the Protection of Everyday Culture to the Emergence of a Music Genre (Using the Czech Republic as a Case Study)
Uhlíková, Lucie ; Pavlicová, M.
From the 1960s onwards, efforts began to develop in Czech ethnology, which gradually began to include folklore manifestations in their second existence in professional research. The field of folklorism sometimes overlapped with the existence of folk traditions, sometimes built on them, and sometimes was only inspired by them to varying degrees. The distinction in such defined categories was not easy even in the past, and with the increasingly rapid development of society, it became blurred in the general consciousness. Within this scope, a contemporary broad music genre, music folklore, has emerged that is not easy to define in terms of content. In this paper, the authors outline its historical formation, show model moments of its development, and deal with its polyfunctionality: many collectives present themselves not only on stage (together with dancers) and in concert settings (independently), but also participate in local ethno-cultural traditions, dance parties, family celebrations (weddings, birthdays), and commercially focused events. To illustrate this, the paper uses archival source material, and field research based on interviews with selected musicians.
Proměny interpretace hudebního folkloru: od ochrany každodenní kultury po vznik hudebního žánru (na příkladu České republiky)
Uhlíková, Lucie ; Pavlicová, M.
Od 60. let 20. století se v české etnologii začaly rozvíjet snahy, které postupně začaly zařazovat projevy folkloru v jejich druhé existenci do odborného výzkumu. Oblast folklorismu se někdy překrývala s existujícími lidovými tradicemi, někdy na ně navazovala a někdy se jimi pouze v různé míře inspirovala. Rozlišení v takto vymezených kategoriích nebylo snadné ani v minulosti a s příchodem stále rychlejším vývojem společnosti se v obecném povědomí rozostřilo. V tomto rámci vznikl současný široký hudební žánr zakořeněný v hudebním folkloru, který není snadné obsahově vymezit. Příspěvek nastiňuje průběh jeho historického formování, ukazuje modelové momenty jeho vývoje a zabývá se jeho polyfunkčností: mnoho kolektivů se prezentuje nejen na jevišti (spolu s tanečníky) a v hudebních pořadech. koncertním prostředí (samostatně), podílí se ale také na místních etnokulturních tradicích, tanečních zábavách, rodinných oslavách (svatby, narozeniny) a komerčně zaměřených akcích. akce. K ilustraci popsaných faktů článek využívá archivní pramenný materiál a terénní výzkum založený na základě rozhovorů s vybranými hudebníky
Music Recommendation System
Páleník, Radoslav ; Hrubý, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
This bachelor thesis aims to study and design computer program, which will be able to recognise 10 essential music genres using deep learning. This classification was implemented by convolutional neural network based on Tensorflow framework. This network process audio file into segments in form of spectograms and returns percentual propability of record being classified into specific genre by features found in spectogram.
Rozpoznávání hudebního žánru za pomoci technik Music Information Retrieval
Zemánková, Šárka ; Zvončák, Vojtěch (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozpoznáváním hudebního žánru za pomoci technik Music Information Retrieval. Je zde stručně popsána podstata této oblasti výzkumu i její podobor zvaný Music Genre Recognition. Následující kapitola obsahuje výběr nejvhodnějších parametrů pro určení hudebního žánru. Dále jsou v této práci popsány metody strojového učení, využívané v této oblasti. Další kapitola se věnuje popisu databází nahrávek vytvořených pro výzkumy žánrové klasifikace. Následuje návrh a implementace vyhodnocovacího systému pro rozpoznávání hudebního žánru. V poslední části práce jsou popsány výsledky analýzy dílčích parametrů, závislost přesnosti žánrové klasifikace na množství využitých parametrů a diskutovány příčiny úspěšnosti zařazení jednotlivých žánrů.
Pohled na současnou techno scénu prostřednictvím fotografického dokumentu
Fialová, Karolína ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
praktické části bakalářské práce představuji prostřednictvím dokumentární fotografie současnou techno scénu v Praze. Tento žánr elektronické taneční hudby zde zažil v letech vlnu popularity, aniž by však do hry vstoupili zavedení promotéři. Techno akce pořádá Praze množství kolektivů, z nichž každý funguje pod konkrétním jménem; jednotlivé skupiny většinou tvoří několik převážně mladých lidí. Fotokniha zahrnuje události organizované třemi kolektivy s rozsáhlejším zaměřením na jeden z fotografie záměrně nejsou seřazeny chronologicky nebo podle typu události. Snímky zachycují jak samotné akce, tak zákulisní dění - ukazují euforii noci, ranní únavu i to, co nejméně dvanáctihodinovému maratonu předchází. přiložené fotoknize jsem se zaměřila především na kolektiv s techno akce pravidelně pořádá. Organizátoři Cukru využívají pro konání parties originální lokality, které přispívají k vizuální atraktivitě. Pořádání akcí na místech jako jsou kostely, divadla, opuštěné nebo sklady však s a může dojít k přesouvání události těsně před plánovaným konáním. teoretické části představuji fotografy, kteří se věnovali dokumentování nočního života, a popisuji specifika jejich práce. Dále zasazuji kontextu, popisuji historii žánru a současnou situaci. Porovnávám také pražské techno se Berlíně nebo Londýně. Vysvětluji, že...
Dvě pastorální mše z ledenické hudební sbírky
ŠIMEK, Martin
Bakalářská práce se zabývá dvěma vokálně instrumentálními kompozicemi z první poloviny 19. století, které byly určeny pro provozování při vánoční bohoslužbě. Skladby se dochovaly na kůru kostela v jihočeských Ledenicích. Při možnostech chrámového hudebního provozu na menším městě byly po většinu církevního roku prováděny skladby menšího rozsahu pro minimální obsazení. Ctižádostí kantorů bylo provádět o Vánocích skladby většího formátu. V ledenické sbírce se vedle menších pastorel objevují také pastorální mše, které co do rozsahu představují nejambicióznější kompozice proveditelné na venkovském kůru. Součástí práce bude edice obou mší v digitální sazbě, jejich popis, porovnání použitých prostředků a kritická zpráva.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.